Система роботи соціально-психологічної служби спеціалізованої школи № 197 ім. Дмитра Луценка
Мета соціально-психологічної служби:
- вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
- поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
- поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків;
Завдання соціально-психологічної служби:
- Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, педагогічних працівників, батьків, керівників навчальних закладів та членів адміністрацій навчальних закладів.
- Соціально-психологічна діагностика, моніторинг особистісного розвитку і соціальної ситуації розвитку дітей, учнів.
- Формування здорового способу життя, відповідального ставлення за власний вибір, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі шляхом впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова» серед учнів 7,8 класів та їх батьків.
- Проектування і соціально-психологічна корекція розвитку учнів у навчально-виховному процесі; здійснення соціально-педагогічної реабілітації учнів, які зазнали форм насильства, були втягнуті у протиправні дії, знаходяться у скрутному життєвому становищі.
- Забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами.
- Забезпечення та психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення шляхом проведення гурткової роботи та факультативних курсів профорієнтаційного спрямування.
Діяльність психологічної служби
Психологічна служба гімназії діє з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу, своєчасне виявлення труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників навчально-виховного процесу, профілактики відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці.
Пріоритетні напрямки та форми роботи:
З учнями:
– психологічний супровід адаптаційного періоду учнів 1-х, 5-х класів;
– психологічний супровід розвитку підлітків;
– психологічний супровід дослідно-експериментальної роботи (1 етап) за темою «Реалізація інноваційної моделі розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів»;
– робота з дітьми “групи ризику”;
– допомога старшокласникам у професійному самовизначенні ;
– профілактика правопорушень серед неповнолітніх;
– орієнтація на здоровий спосіб життя;
– попередження всіх проявів насильства над дітьми;
– індивідуальна робота з корекції емоційно-вольової та пізнавальної сфер.
З педагогами:
– просвітницька діяльність, поглиблення компетентностей із психологічно-індивідуального розвитку особистості на семінарах, практикумах, педрадах;
– організація ефективної взаємодії з усіма учасниками навчально-виховного процесу;
– підтримка психологічного здоров’я.
З батьками:
– просвітницька діяльність;
– анкетування, тестування та опитування батьків, з метою оптимізації навчально-виховного процесу;
– консультування з питань психолого-фізіологічних особливостей розвитку дитини.