Учитель і клас: як не зірвати урок. 8 способів утримати увагу

Майстерність справжнього вчителя, який уміє володіти аудиторією, складається з дрібниць. Як утримати увагу класу, правильно зробити зауваження, використовувати свій голос для підтримки дисципліни, а не навпаки? Багато хто приходить до цього шляхом проб і помилок, однак тепер все педагогічні прийоми докладно описані, і їх можна вивчити. Пропонуємо вашій увазі уривок з книги, за якою можна навчитися ефективно вчити інших.

1) Сильний голос – прийом, що дозволяє викладачам (і тренерам) перейняти майстерність педагогів, які вміють “керувати класом”. Кращі вчителі приходять в найбільш некерований клас, в якому ніхто не може навести порядок, змушують учнів робити те, що потрібно, і повертають до уроку тих, хто не слухає (або не хоче слухати).

Зазвичай, коли вчитель нервує або боїться, що учні не будуть його слухатися, коли відчуває, що перестає керувати класом, він насамперед намагається говорити голосніше і швидше. Гучний голос, як це не парадоксально, підсилює шум в класі, і учням простіше спілкуватися пошепки.

2) Сто відсотків – це кількість учнів, які повинні слухати вчителя на уроці. “Це з області фантастики?” – запитаєте ви. Анітрохи. Потрібно лише знати деякі тонкощі. Кращі викладачі домагаються слухняності позитивними і, що важливо, ненав’язливими прийомами.

3) Будьте тверді і спокійні. Ловіть на ранньому етапі. Кращі вчителі миттєво помічають, що очі учня починають блукати, і припиняють його погані наміри ще до того, як той встигне щось зробити.

4) Подяка має величезну силу. Проста вдячність за те, що учень виконав ваше прохання, не тільки свідчить про виховання, але і доводить усьому класу, що хуліган зробив те, що ви просили (подумайте, за що ще можна було б подякувати учневі). Увага відновлюється, і учні сприймають вас як спокійного і вихованого вчителя, в якого все під контролем.

5) Засіб, а не мета. Увага – це засіб, а не мета. Учням потрібно вас слухати, щоб досягти успіхів у навчанні. “Дивіться на мене, інакше не зрозумієте” – ця фраза скаже набагато більше, ніж така: “Всі повинні дивитися на вчителя. Якщо я прошу вас про щось, ви повинні це робити”.

6) Універсальні вимоги. Педагоги, які досконало оволоділи цим прийомом, підкреслюють універсальність вимог. Вони висловлюють це наступним чином: “Я хочу, щоб всі сіли прямо” або, ще краще: “Ми всі повинні сісти прямо”.

7) Акцентуйте увагу на видимих аспектах поведінки. Досягніть максимальної видимості. Знайдіть вірний спосіб зробити так, щоб порушників дисципліни було легко виявити.

8) Покажіть, що все контролюєте. Не просто давайте вказівки, а й стежте за їх виконанням, при цьому учні повинні розуміти, що ви не спите. Кожну пару хвилин озирайтеся зі спокійною посмішкою, щоб перевірити, чи все йде за планом.

З книги “Від знань до навичок. Універсальні правила ефективного тренування будь-яких умінь”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *